Nauczyciel umiejętny cyfrowo: bezpieczne poruszania się w sieci, krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie oraz zasady poprawnego stosowania sztucznej inteligencji w procesie uczenia się i nauczania 2/2024.
Jerzy Okrasiński

Nauczyciel umiejętny cyfrowo: bezpieczne poruszania się w sieci, krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie oraz zasady poprawnego stosowania sztucznej inteligencji w procesie uczenia się i nauczania 2/2024.

Dziś o sieci internetowej możemy mówić podobnie jak o infrastrukturze wielkomiejskiej. Sieć wielkomiejska, to system wielu połączeń na ziemi, w powietrzu i pod ziemią. Wiele sposobów komunikowania się oraz przemieszczania stanowi wielkie dobro, ale i równie wielkie niebezpieczeństwo.

Sieć internetowa to przestrzeń podobna do tej wielkomiejskiej, ale cyfrowa i o wiele, wiele większa. 

Niebezpieczeństwa miejskie są nam dobrze znane i doskonale opisane różnymi przepisami prawa, które regulują i strzegą poziomu bezpieczeństwa.

Przestrzeń internetu nie jest już tak w tych kwestiach doskonała. Nie wszystko jest ujęte w prawne ramy. Poruszanie się po sieci nie jest zależnie od posiadania "prawa jazdy", a normy zachowania niejednokrotnie są zwyczajowe i różnie opisywane w różnych mediach. 

Warto więc przyjrzeć się jeszcze raz kwestii bezpieczeństwa na podstawie obecny doświadczeń, także w kontekście szybko rozwijającej się sztucznej inteligencji. 

Szkolenie dostępne w dniach:

19 -26 listopada 2024

Nauczyciel umiejętny cyfrowo: MICROSOFT SWAY – szybkie tworzenie online biuletynów, prezentacji i dokumentów. (E-LEARNING) 2/2024-2025
Jerzy Okrasiński

Nauczyciel umiejętny cyfrowo: MICROSOFT SWAY – szybkie tworzenie online biuletynów, prezentacji i dokumentów. (E-LEARNING) 2/2024-2025

Dostępność szkolenia: 17 grudnia - 23 grudnia 2024 r.

Szkolenie obejmuje 2 godziny  pracy opartej na filmie instruktażowym zakładając ćwiczenia własne uczestników szkolenia wg zawartych w filmie instrukcji.

Autor szkolenia: Jerzy Okrasiński

Sieć współpracy nauczycieli języków obcych 2024/25
Justyna Madeja

Sieć współpracy nauczycieli języków obcych 2024/25

Celem sieci współpracy nauczycieli języków obcych na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Uczestnicy mają możliwość zapoznania się z ciekawymi materiałami , narzędziami, wspierającymi pracę nauczyciela języka obcego. Kurs zakłada też pracę własną z wykorzystaniem prezentowanych narzędzi, technik i pomysłów oraz dzielenia się swoimi pomysłami z innymi uczestnikami kursu.

Serdecznie zapraszam! 

Zapisy od 15.09.2024

Justyna Madeja

Dobrostan nauczycieli i uczniów- jak skutecznie zarządzać stresem i zachować motywację w środowisku szkolnym
Justyna Madeja

Dobrostan nauczycieli i uczniów- jak skutecznie zarządzać stresem i zachować motywację w środowisku szkolnym

Podczas kursu dowiecie się Państwo, jak zintegrować edukację pozytywną na swoich lekcjach i w środowisku szkolnym. Pozytywna edukacja to nowy holistyczny paradygmat edukacyjny inspirowany zasadami psychologii pozytywnej i praktyką uważności, który koncentruje się na dobrym samopoczuciu i świadomości w całym procesie uczenia się. Omówimy również neurobiologiczne podstawy uczenia się oraz motywacji; będziecie mogli też Państwo wypróbować sami lub wspólnie z uczniami ćwiczenia podnoszące motywację.

Zapisy od 15.02.2024

Serdecznie zapraszamy!

Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka
Monika Zaleska-Szczygieł

Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka

Kurs "Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka" porusza podstawowe zagadnienia z zakresu nerodydaktyki.  Kurs obejmuje 4 moduły, które pomogą Państwu m.in. określić "półkulowość" swoich uczniów, oraz w zgodzi z funkcjonowaniem mózgu dobrać właściwe metody i techniki pracy  .

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego edycja 2024/25

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego edycja 2024/25

Celem sieci współpracy nauczycieli języka niemieckiego na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk; będziemy sygnalizować i rozwiązywać problemy związane z nauczaniem języka niemieckiego. Uczestnicy będą mieli dostęp do nowych, ciekawych materiałów aktywizujących i motywujących uczniów do nauki, a także indywidualizujących pracę z uczniami przygotowującymi się do egzaminów zewnętrznych.

Serdecznie zapraszam! 

Zapisy od 15.09.2024

Justyna Madeja

Odwrócona lekcja- aktywny nauczyciel
Monika Zaleska-Szczygieł

Odwrócona lekcja- aktywny nauczyciel

Odwrócona lekcja t to metoda, która przenosi odpowiedzialność za proces uczenia z nauczyciela na ucznia, który staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy. Pozwala ona zindywidualizować działania edukacyjne, dzięki czemu uczniowie osiągają lepsze wyniki w nauce. W pracy tą metodą zauważyć można zmianę podejścia do nauczania. Powoli odchodzimy od edukacji skoncentrowanej na nauczycielu, który postrzegany jest jako „mędrzec-wykładowca” na rzecz edukacji skoncentrowanej wokół ucznia i jego potrzeb. Nauczyciel staje się w tym modelu przewodnikiem, ale żeby można było z powodzeniem odwrócić lekcję, nauczyciel powinien ją najpierw dobrze zaplanować i przygotować.