
Dobrostan ucznia i nauczyciela- Pozytywna edukacja/ psychologia w szkole i w życiu zawodowym 2024/2025
Podczas kursu dowiecie się Państwo, jak zintegrować edukację pozytywną na swoich lekcjach i w środowisku szkolnym. Pozytywna edukacja to nowy holistyczny paradygmat edukacyjny inspirowany zasadami psychologii pozytywnej i praktyką uważności, który koncentruje się na dobrym samopoczuciu i świadomości w całym procesie uczenia się. Omówimy również neurobiologiczne podstawy uczenia się oraz motywacji; będziecie mogli też Państwo wypróbować sami lub wspólnie z uczniami ćwiczenia podnoszące motywację.
Zapisy od 16.04.2025
Serdecznie zapraszamy!

Sieć współpracy nauczycieli języków obcych 2024/25
Celem sieci współpracy nauczycieli języków obcych na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Uczestnicy mają możliwość zapoznania się z ciekawymi materiałami , narzędziami, wspierającymi pracę nauczyciela języka obcego. Kurs zakłada też pracę własną z wykorzystaniem prezentowanych narzędzi, technik i pomysłów oraz dzielenia się swoimi pomysłami z innymi uczestnikami kursu.
Serdecznie zapraszam!
Zapisy od 15.09.2024
Justyna Madeja

Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka
Kurs "Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka" porusza podstawowe zagadnienia z zakresu nerodydaktyki. Kurs obejmuje 4 moduły, które pomogą Państwu m.in. określić "półkulowość" swoich uczniów, oraz w zgodzi z funkcjonowaniem mózgu dobrać właściwe metody i techniki pracy .

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego edycja 2024/25
Celem sieci współpracy nauczycieli języka niemieckiego na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk; będziemy sygnalizować i rozwiązywać problemy związane z nauczaniem języka niemieckiego. Uczestnicy będą mieli dostęp do nowych, ciekawych materiałów aktywizujących i motywujących uczniów do nauki, a także indywidualizujących pracę z uczniami przygotowującymi się do egzaminów zewnętrznych.
Serdecznie zapraszam!
Zapisy od 15.09.2024
Justyna Madeja

Odwrócona lekcja- aktywny nauczyciel
Odwrócona lekcja t to metoda, która przenosi odpowiedzialność za proces uczenia z nauczyciela na ucznia, który staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy. Pozwala ona zindywidualizować działania edukacyjne, dzięki czemu uczniowie osiągają lepsze wyniki w nauce. W pracy tą metodą zauważyć można zmianę podejścia do nauczania. Powoli odchodzimy od edukacji skoncentrowanej na nauczycielu, który postrzegany jest jako „mędrzec-wykładowca” na rzecz edukacji skoncentrowanej wokół ucznia i jego potrzeb. Nauczyciel staje się w tym modelu przewodnikiem, ale żeby można było z powodzeniem odwrócić lekcję, nauczyciel powinien ją najpierw dobrze zaplanować i przygotować.