
Uczeń z doświadczeniem migracyjnym z powodu wojny. Jak pomóc? - 4/2024-2025
Ze strefy działań wojennych za wschodnią granicą przybyło do nas wielu uczniów. Z pewnością nie jest to zjawisko zakończone. Dzieci, którym udało się uciec często dźwigają przeżycia, których my dorośli nigdy nie chcielibyśmy nosić. Zachęcam więc Państwa do zapoznania się z zamieszczonymi na dosłownie kilku slajdach ważnymi treściami z zakresu pomocy takim uczniom oraz obejrzenia dwóch filmików z poradami osób doświadczonych w temacie pracy z ludźmi po traumatycznych przeżyciach.
Szkolenie trwa 3 godziny i można realizować je etapami.
Szkolenie dostępne jest w dniach:
20 marca - 1 kwietnia 2025r.

Otwarty umysł, wiedza, pasja -kształtowanie zainteresowań zawodowych uczniów 2024/2025
Zachęcamy wszystkich doradców zawodowych, wychowawców i nauczycieli przybliżającym uczniom sprawy wyboru przyszłej ścieżki kształcenia zawodowego do udziału w tym e-learningowym kursie. Wierzymy, że każdy uczestnik znajdzie w nim treści, z których będzie mógł skorzystać. Możliwe, że też zostanie zainspirowany korzystając z udostępnionych materiałów do przygotowania własnego programu, czy innowacji.
Serdecznie zapraszamy!
Kurs dostępny będzie w okresie:
4 grudnia 2024 r. - 31 marca 2025 r.

Sieć współpracy nauczycieli języków obcych 2024/25
Celem sieci współpracy nauczycieli języków obcych na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Uczestnicy mają możliwość zapoznania się z ciekawymi materiałami , narzędziami, wspierającymi pracę nauczyciela języka obcego. Kurs zakłada też pracę własną z wykorzystaniem prezentowanych narzędzi, technik i pomysłów oraz dzielenia się swoimi pomysłami z innymi uczestnikami kursu.
Serdecznie zapraszam!
Zapisy od 15.09.2024
Justyna Madeja

Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka
Kurs "Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka" porusza podstawowe zagadnienia z zakresu nerodydaktyki. Kurs obejmuje 4 moduły, które pomogą Państwu m.in. określić "półkulowość" swoich uczniów, oraz w zgodzi z funkcjonowaniem mózgu dobrać właściwe metody i techniki pracy .

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego edycja 2024/25
Celem sieci współpracy nauczycieli języka niemieckiego na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk; będziemy sygnalizować i rozwiązywać problemy związane z nauczaniem języka niemieckiego. Uczestnicy będą mieli dostęp do nowych, ciekawych materiałów aktywizujących i motywujących uczniów do nauki, a także indywidualizujących pracę z uczniami przygotowującymi się do egzaminów zewnętrznych.
Serdecznie zapraszam!
Zapisy od 15.09.2024
Justyna Madeja

Odwrócona lekcja- aktywny nauczyciel
Odwrócona lekcja t to metoda, która przenosi odpowiedzialność za proces uczenia z nauczyciela na ucznia, który staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy. Pozwala ona zindywidualizować działania edukacyjne, dzięki czemu uczniowie osiągają lepsze wyniki w nauce. W pracy tą metodą zauważyć można zmianę podejścia do nauczania. Powoli odchodzimy od edukacji skoncentrowanej na nauczycielu, który postrzegany jest jako „mędrzec-wykładowca” na rzecz edukacji skoncentrowanej wokół ucznia i jego potrzeb. Nauczyciel staje się w tym modelu przewodnikiem, ale żeby można było z powodzeniem odwrócić lekcję, nauczyciel powinien ją najpierw dobrze zaplanować i przygotować.