Nauczyciel umiejętny cyfrowo: bezpieczne poruszania się w sieci, krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie oraz zasady poprawnego stosowania sztucznej inteligencji w procesie uczenia się i nauczania 2/2024.
Dziś o sieci internetowej możemy mówić podobnie jak o infrastrukturze wielkomiejskiej. Sieć wielkomiejska, to system wielu połączeń na ziemi, w powietrzu i pod ziemią. Wiele sposobów komunikowania się oraz przemieszczania stanowi wielkie dobro, ale i równie wielkie niebezpieczeństwo.
Sieć internetowa to przestrzeń podobna do tej wielkomiejskiej, ale cyfrowa i o wiele, wiele większa.
Niebezpieczeństwa miejskie są nam dobrze znane i doskonale opisane różnymi przepisami prawa, które regulują i strzegą poziomu bezpieczeństwa.
Przestrzeń internetu nie jest już tak w tych kwestiach doskonała. Nie wszystko jest ujęte w prawne ramy. Poruszanie się po sieci nie jest zależnie od posiadania "prawa jazdy", a normy zachowania niejednokrotnie są zwyczajowe i różnie opisywane w różnych mediach.
Warto więc przyjrzeć się jeszcze raz kwestii bezpieczeństwa na podstawie obecny doświadczeń, także w kontekście szybko rozwijającej się sztucznej inteligencji.
Szkolenie dostępne w dniach:
19 -26 listopada 2024
Nauczyciel umiejętny cyfrowo: MICROSOFT SWAY – szybkie tworzenie online biuletynów, prezentacji i dokumentów. (E-LEARNING) 2/2024-2025
Dostępność szkolenia: 17 grudnia - 23 grudnia 2024 r.
Szkolenie obejmuje 2 godziny pracy opartej na filmie instruktażowym zakładając ćwiczenia własne uczestników szkolenia wg zawartych w filmie instrukcji.
Autor szkolenia: Jerzy Okrasiński
Sieć współpracy nauczycieli języków obcych 2024/25
Celem sieci współpracy nauczycieli języków obcych na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Uczestnicy mają możliwość zapoznania się z ciekawymi materiałami , narzędziami, wspierającymi pracę nauczyciela języka obcego. Kurs zakłada też pracę własną z wykorzystaniem prezentowanych narzędzi, technik i pomysłów oraz dzielenia się swoimi pomysłami z innymi uczestnikami kursu.
Serdecznie zapraszam!
Zapisy od 15.09.2024
Justyna Madeja
Dobrostan nauczycieli i uczniów- jak skutecznie zarządzać stresem i zachować motywację w środowisku szkolnym
Podczas kursu dowiecie się Państwo, jak zintegrować edukację pozytywną na swoich lekcjach i w środowisku szkolnym. Pozytywna edukacja to nowy holistyczny paradygmat edukacyjny inspirowany zasadami psychologii pozytywnej i praktyką uważności, który koncentruje się na dobrym samopoczuciu i świadomości w całym procesie uczenia się. Omówimy również neurobiologiczne podstawy uczenia się oraz motywacji; będziecie mogli też Państwo wypróbować sami lub wspólnie z uczniami ćwiczenia podnoszące motywację.
Zapisy od 15.02.2024
Serdecznie zapraszamy!
Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka
Kurs "Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka" porusza podstawowe zagadnienia z zakresu nerodydaktyki. Kurs obejmuje 4 moduły, które pomogą Państwu m.in. określić "półkulowość" swoich uczniów, oraz w zgodzi z funkcjonowaniem mózgu dobrać właściwe metody i techniki pracy .
Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego edycja 2024/25
Celem sieci współpracy nauczycieli języka niemieckiego na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk; będziemy sygnalizować i rozwiązywać problemy związane z nauczaniem języka niemieckiego. Uczestnicy będą mieli dostęp do nowych, ciekawych materiałów aktywizujących i motywujących uczniów do nauki, a także indywidualizujących pracę z uczniami przygotowującymi się do egzaminów zewnętrznych.
Serdecznie zapraszam!
Zapisy od 15.09.2024
Justyna Madeja
Odwrócona lekcja- aktywny nauczyciel
Odwrócona lekcja t to metoda, która przenosi odpowiedzialność za proces uczenia z nauczyciela na ucznia, który staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy. Pozwala ona zindywidualizować działania edukacyjne, dzięki czemu uczniowie osiągają lepsze wyniki w nauce. W pracy tą metodą zauważyć można zmianę podejścia do nauczania. Powoli odchodzimy od edukacji skoncentrowanej na nauczycielu, który postrzegany jest jako „mędrzec-wykładowca” na rzecz edukacji skoncentrowanej wokół ucznia i jego potrzeb. Nauczyciel staje się w tym modelu przewodnikiem, ale żeby można było z powodzeniem odwrócić lekcję, nauczyciel powinien ją najpierw dobrze zaplanować i przygotować.