Available courses

Nauczyciel umiejętny cyfrowo: bezpieczne poruszania się w sieci, krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie oraz zasady poprawnego stosowania sztucznej inteligencji w procesie uczenia się i nauczania 2/2024.
Jerzy Okrasiński

Nauczyciel umiejętny cyfrowo: bezpieczne poruszania się w sieci, krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie oraz zasady poprawnego stosowania sztucznej inteligencji w procesie uczenia się i nauczania 2/2024.

Dziś o sieci internetowej możemy mówić podobnie jak o infrastrukturze wielkomiejskiej. Sieć wielkomiejska, to system wielu połączeń na ziemi, w powietrzu i pod ziemią. Wiele sposobów komunikowania się oraz przemieszczania stanowi wielkie dobro, ale i równie wielkie niebezpieczeństwo.

Sieć internetowa to przestrzeń podobna do tej wielkomiejskiej, ale cyfrowa i o wiele, wiele większa. 

Niebezpieczeństwa miejskie są nam dobrze znane i doskonale opisane różnymi przepisami prawa, które regulują i strzegą poziomu bezpieczeństwa.

Przestrzeń internetu nie jest już tak w tych kwestiach doskonała. Nie wszystko jest ujęte w prawne ramy. Poruszanie się po sieci nie jest zależnie od posiadania "prawa jazdy", a normy zachowania niejednokrotnie są zwyczajowe i różnie opisywane w różnych mediach. 

Warto więc przyjrzeć się jeszcze raz kwestii bezpieczeństwa na podstawie obecny doświadczeń, także w kontekście szybko rozwijającej się sztucznej inteligencji. 

Szkolenie dostępne w dniach:

19 -26 listopada 2024

Nauczyciel umiejętny cyfrowo: MICROSOFT SWAY – szybkie tworzenie online biuletynów, prezentacji i dokumentów. (E-LEARNING) 2/2024-2025
Jerzy Okrasiński

Nauczyciel umiejętny cyfrowo: MICROSOFT SWAY – szybkie tworzenie online biuletynów, prezentacji i dokumentów. (E-LEARNING) 2/2024-2025

Dostępność szkolenia: 17 grudnia - 23 grudnia 2024 r.

Szkolenie obejmuje 2 godziny  pracy opartej na filmie instruktażowym zakładając ćwiczenia własne uczestników szkolenia wg zawartych w filmie instrukcji.

Autor szkolenia: Jerzy Okrasiński

Sieć współpracy nauczycieli języków obcych 2024/25
Justyna Madeja

Sieć współpracy nauczycieli języków obcych 2024/25

Celem sieci współpracy nauczycieli języków obcych na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Uczestnicy mają możliwość zapoznania się z ciekawymi materiałami , narzędziami, wspierającymi pracę nauczyciela języka obcego. Kurs zakłada też pracę własną z wykorzystaniem prezentowanych narzędzi, technik i pomysłów oraz dzielenia się swoimi pomysłami z innymi uczestnikami kursu.

Serdecznie zapraszam! 

Zapisy od 15.09.2024

Justyna Madeja

Dobrostan nauczycieli i uczniów- jak skutecznie zarządzać stresem i zachować motywację w środowisku szkolnym
Justyna Madeja

Dobrostan nauczycieli i uczniów- jak skutecznie zarządzać stresem i zachować motywację w środowisku szkolnym

Podczas kursu dowiecie się Państwo, jak zintegrować edukację pozytywną na swoich lekcjach i w środowisku szkolnym. Pozytywna edukacja to nowy holistyczny paradygmat edukacyjny inspirowany zasadami psychologii pozytywnej i praktyką uważności, który koncentruje się na dobrym samopoczuciu i świadomości w całym procesie uczenia się. Omówimy również neurobiologiczne podstawy uczenia się oraz motywacji; będziecie mogli też Państwo wypróbować sami lub wspólnie z uczniami ćwiczenia podnoszące motywację.

Zapisy od 15.02.2024

Serdecznie zapraszamy!

Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka
Monika Zaleska-Szczygieł

Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka

Kurs "Myślenie najważniejszą kompetencją człowieka" porusza podstawowe zagadnienia z zakresu nerodydaktyki.  Kurs obejmuje 4 moduły, które pomogą Państwu m.in. określić "półkulowość" swoich uczniów, oraz w zgodzi z funkcjonowaniem mózgu dobrać właściwe metody i techniki pracy  .

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego edycja 2024/25

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego edycja 2024/25

Celem sieci współpracy nauczycieli języka niemieckiego na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk; będziemy sygnalizować i rozwiązywać problemy związane z nauczaniem języka niemieckiego. Uczestnicy będą mieli dostęp do nowych, ciekawych materiałów aktywizujących i motywujących uczniów do nauki, a także indywidualizujących pracę z uczniami przygotowującymi się do egzaminów zewnętrznych.

Serdecznie zapraszam! 

Zapisy od 15.09.2024

Justyna Madeja

Odwrócona lekcja- aktywny nauczyciel
Monika Zaleska-Szczygieł

Odwrócona lekcja- aktywny nauczyciel

Odwrócona lekcja t to metoda, która przenosi odpowiedzialność za proces uczenia z nauczyciela na ucznia, który staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy. Pozwala ona zindywidualizować działania edukacyjne, dzięki czemu uczniowie osiągają lepsze wyniki w nauce. W pracy tą metodą zauważyć można zmianę podejścia do nauczania. Powoli odchodzimy od edukacji skoncentrowanej na nauczycielu, który postrzegany jest jako „mędrzec-wykładowca” na rzecz edukacji skoncentrowanej wokół ucznia i jego potrzeb. Nauczyciel staje się w tym modelu przewodnikiem, ale żeby można było z powodzeniem odwrócić lekcję, nauczyciel powinien ją najpierw dobrze zaplanować i przygotować.

Historia. Egzamin maturalny w 2024 r.
Katarzyna Szczęsnowicz

Historia. Egzamin maturalny w 2024 r.

Szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy na temat egzaminu maturalnego z historii w 2024 r.

Czas trwania kursu do końca lutego 2024 r.

Literatura XIX i XX wieku  na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej - teksty,konteksty,preteksty
Katarzyna Nurkowska

Literatura XIX i XX wieku na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej - teksty,konteksty,preteksty

Teksty, konteksty, preteksty to propozycja szerszej  perspektywy analizy  tekstów literackich na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej.

Termin zakończenia kursu : 31.01.2025r.

Mnemotechniki do matury z biologii i nie tylko.
Monika Zaleska-Szczygieł

Mnemotechniki do matury z biologii i nie tylko.

Mnemotechniki to zbiór metod i technik, które są stosowane do poprawy zdolności zapamiętywania i przyswajania informacji. Ich głównym celem jest usprawnienie i ułatwienie zapamiętywaniu poprzez wykorzystanie różnych sposobów kodowania, organizacji i odtwarzaniu informacji w mózgu.

Prawa czy lewa półkula mózgowa
Monika Zaleska-Szczygieł

Prawa czy lewa półkula mózgowa

Prawa czy lewa półkula mózgu- 10- godziny warsztat dla nauczycieli biologii oraz wychowawców, w którym zaprezentowane zostaną ćwiczenia, pozwalające na proste określenie dominującej półkuli oraz zadania rozwijające półkulę "leniwą"

Cyfrowe pomoce dydaktyczne na lekcje języka obcego – przegląd stron www i aplikacji

Cyfrowe pomoce dydaktyczne na lekcje języka obcego – przegląd stron www i aplikacji

25 godzinny kurs e-learningowy przeznaczony dla nauczycieli języka angielskiego na wszystkich etapach edukacyjnych.

Prezentacja darmowych stron www oraz aplikacji online do tworzenia pomocy dydaktycznych i materiałów na lekcje języka angielskiego.

Start kursu 04 listopada 2024.

Zapisy na platformie ipo MODM BCE.

Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego okiem egzaminatora
Barbara Osipczuk

Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego okiem egzaminatora

Szkolenie adresowane do nauczycieli języka angielskiego zainteresowanych doskonaleniem umiejętności w zakresie przygotowania uczniów szkół podstawowych do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego.

Materiały zawierają:

  • omówienie założeń podstawy programowej
  • omówienie informatora egzaminacyjnego z języka angielskiego
  • omówienie zadań egzaminacyjnych i sposobu i ich oceniania
  • praktyczne ćwiczenia do wykorzystania w klasie
  • praktyczne ćwiczenia oceniania prac egzaminacyjnych

Liczba godzin: 20

Czas trwania kursu: 15.02.2024 - 31.05.2024

Zapisy od 15 lutego 2024

Barbara Osipczuk

TIK w nauczaniu języka angielskiego na etapie edukacji wczesnoszkolnej
Małgorzata Lech

TIK w nauczaniu języka angielskiego na etapie edukacji wczesnoszkolnej

Kurs jest przeznaczony dla nauczycieli języka angielskiego etapu edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcą stosować narzędzia TIK na lekcjach oraz w pracy własnej. 

Kurs jest bezpłatny.

Kurs obejmuje 25 godzin dydaktycznych

Start kursu: 02.12.2024

Innowacyjne metody w nauczaniu języka angielskiego - metoda odwróconej klasy.

Innowacyjne metody w nauczaniu języka angielskiego - metoda odwróconej klasy.

Cele kursu: zapoznanie zainteresowanych nauczycieli z metodą odwróconej klasy w nauczaniu języków obcych (w szczególności języka angielskiego)

Adresaci: nauczyciele języków obcych II i III etap edukacyjny

Czas trwania: 20 godz.

Uruchomienie kursu: 08.04.2024

Zapisy: od 06.02.2024

Metody i techniki nauczania dzieci języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym
mariusz truszkowski

Metody i techniki nauczania dzieci języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym

Kurs jest przeznaczony dla nauczycieli języka angielskiego etapu wczesnoszkolnego, którzy zamierzają wzbogacić swój warsztat pracy.

Kurs jest bezpłatny.

Kurs obejmuje 25 godzin dydaktycznych

Uruchomienie kursu: 20.02.2024

„Zwinne rączki” - podstawy teoretyczne oraz praktyczne terapii ręki w przedszkolu.
Anna Danielczuk

„Zwinne rączki” - podstawy teoretyczne oraz praktyczne terapii ręki w przedszkolu.

Przedmiotem kursu jest poznanie właściwych technik wspomagania rozwoju dzieci poprzez
usprawnianie motoryki małej.


Uczestnicy kursu:
Kurs jest przeznaczony dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia, pragnących
wzbogacić swój warsztat pracy.


Dostęp do materiałów kursowych jest bezpłatny.


Cel kursu:
Poznanie teoretycznych i praktycznych podstaw terapii ręki w przedszkolu. 


Organizacja kursu:
Kurs składa się z 4 modułów.

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego - szkoły podstawowe i ponadpodstawowe
Justyna Madeja

Sieć współpracy nauczycieli języka niemieckiego - szkoły podstawowe i ponadpodstawowe

Celem sieci współpracy nauczycieli języka niemieckiego na platformie jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk; będziemy sygnalizować i rozwiązywać problemy związane z nauczaniem języka niemieckiego. Uczestnicy będą mieli dostęp do nowych, ciekawych materiałów aktywizujących i motywujących uczniów do nauki, a także indywidualizujących pracę z uczniami przygotowującymi się do egzaminów zewnętrznych.

Serdecznie zapraszam! 

Zapisy od 10.11.2023

Justyna Madeja

Sieć współpracy nauczycieli języka rosyjskiego. TIK na jezyku obcym.
Barbara Osipczuk

Sieć współpracy nauczycieli języka rosyjskiego. TIK na jezyku obcym.

Podnoszenie kompetencji dydaktycznych uczestników sieci współpracy.

Inspiracja do podjęcia nowych, ciekawych form i rozwiązań w zakresie nauczania języka rosyjskiego.

Wymiana dobrych praktyk. Nawiązywanie kontaktów, udzielanie wzajemnego wsparcia w sferze zawodowej.

Edukacja włączająca – uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej - V edycja.
Anna GawrylukEmilia Łapińska

Edukacja włączająca – uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej - V edycja.

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, specjalistów, terapeutów pracujących w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i wszystkich zainteresowanych, którzy chcą pogłębić wiedzę i podnieść kompetencje w pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.

Liczba godzin: 44

Szkolenie prowadzone jest metodą mieszaną - w formie online i metodą e-learningową i ma charakter samokształceniowy.

Pierwsze spotkanie odbędzie się 2.10.2024 r. godz. 16:00 - 19:00 online na platformie Teams, link do spotkania zostanie przesłany mailowo do uczestników zapisanych na IPO (oddzielny zapis do Webinaru), a następna część kursu zostanie przeprowadzona poprzez platformę e-learningową MODM.

Uczestnik kursu dokonuje zapisu przez Internetową Platformę Obsługi MODM (http://ipo.modm.bialystok.pl) oraz na Platformie e-learningowej (http://moodle.modm.edu.pl).

Prowadzące kurs:

Anna Gawryluk - doradca metodyczny kształcenia specjalnego MODM BCE

Emilia Łapińska – doradca metodyczny wychowania fizycznego MODM BCE



Courses